RASA SAYANG
Disclaimer


Perkhidmatan tempahan disediakan.Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, Sila hubungi:

Whatsapp:017-6386256(jamiah)
Facebook:Jamiah Tulisman



Story Owner facebook
Scream Here





Kelas Roti Gebusss yang best...
Sunday 29 December 2013 | 08:52 | 0 comments

Dah lama nak join kelas roti ni..sebab pertama suka makan roti..kedua anak-anak aku pun 'hantu' roti..mak dan ayah aku pun suka sangat makan roti..Sebab tu le aku pergi kelas buat roti ni..Sebelum ni aku 'belasah' je buat roti..tapi selalu je tak cantik..sakit hati bila tengok roti tu tak licin..rasa roti tu mmm.. ok lah..tapi masih tak puas hati..So aku pergi kelas Roti Gebussss Faizah Sharip kat JB..Sejak itu mula le aku gila buat roti..Aku bukan nak jual roti, tapi cukup le untuk aku buat roti untuk keluarga aku...Anak-anak aku suka roti yang ada letak hotdog..Mak aku pulak suka kalau aku buat roti manis..Siap suruh aku bawa  mixer roti tu balik Johor kalau aku balik bercuti ..hehe..Suami aku lak tak kisah roti apa pun dia bedal..hehehe..

Inilah antara gambar-gambar yang aku 'snap' masa kelas roti tu..Banyak aku ambil gambar..tapi rasanya cukup lah gambar-gambar ni..



Seronok betul belajar buat roti..macam-macam jenis roti yang boleh kita buat hanya guna 1 resepi asas roti ni..Nanti entri lain aku bagi resepi..untuk rujukan aku dan anak-anak ku nanti..Siapa-siapa yang ingin mencuba juga dipersilakan..
Yang kat atas ni roti berinti kacang merah..Rupa-rupanya senang je nak bentuk roti ni..Bulatkan doh..Pas tu leperkan..letak inti dan tutup doh tu..Pastu kita leperkan sikit..pastu gunting tepi-tepi doh tu..

wahhh...roti gebussss....dalam oven..


Kat sebelah kiri bawah ni roti yang aku bawa balik..Memang sedap betul roti ni..Berbaloi betul aku belajar buat roti..Sedaaaaapppp, gebuuu dan lembut sangat..Selepas ni boleh aku ajar anak-anak murid aku kat pendidikan khas tu buat roti..sebelah tu pula roti kacang merah..dah belajar baru tahu senang rupanya nak bentuk roti mcm ni..Nanti kat entri lain aku ajar buat roti kacang merah mcm ni ye..




Macam-macam roti ada...roti kacang merah, tuna, roti naik, roti hotdog..Dah habis kelas, aku dapat bawa balik roti-roti tu..cuba tengok betapa gembiranya aku kat atas tu sedang meroti sambil bergambar..heeeeee...seperti biasa juga bergambar le dulu dengan kawan-kawan yang sama pergi belajar buat roti..selepas ni mcm nak belajar lagi buat roti yang lebih 'best' lagi..hehe...Harap-harap ada lah peluang untuk aku belajar lagi..



Old things | New things