RASA SAYANG
Disclaimer


Perkhidmatan tempahan disediakan.Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, Sila hubungi:

Whatsapp:017-6386256(jamiah)
Facebook:Jamiah Tulisman



Story Owner facebook
Scream Here





Tempahan kek..
Friday 26 December 2014 | 10:23 | 0 comments
Assalammualaikum..salam sayang..

semasa menaip entri ni aku teringat2 dan terbayang penderitaan dan kesengsaraan mangsa2 banjir yang kehilangan harta benda..sedih..berat mata memandang berat lagi bahu memikul...hanya doa yang mampu dipohon agar semua mangsa banjir dalam keadaan selamat dan semoga mereka tabah dengan ujian Allah..setiap musibah ada hikmahnya..melihat gambar2 mangsa banjir..gambar kemusnahan rumah dan harta benda..dapat bayangkan bgmna perasaan mereka..

Teringat aku semasa aku kecil (umur 7 tahun masa tu)..rumah setinggan kami di Kampung Laut,Skudai, Johor dilanda banjir besar..Aku ringkaskan cerita..banjir kali kedua ni berlaku pada tahun 1981..banjir pertama sebelum ni hanya sampai buku lali je..tapi banjir kali kedua membuat kami sekeluarga cemas..air naik sampai ke tingkat dua rumah setinggan kami..kat tingkat atas pun air sampai ke paras pinggang mak..masih ingat lagi..aku duduk di atas katil..sementara menunggu bot penyelamat sampai..ayah suruh kami adik beradik (seramai 5 org) duduk atas katil..jangan bergerak kemana-mana..rumah disekeliling kami habis ditenggelam air..ada yang nampak bumbung jek..lapar masa tu tak boleh cerita..tapi kami baik..tak nangis pun..hehhehe..sebab mungkin takut kot masa tu..Tak lama tu..bot penyelamat sampai..kami diselamatkan dan dibawa keluar melalui tingkap..aku ingat lagi..aku didukung untuk masuk ke dalam bot..pastu kami semua satu keluarga dibawa ke Sek Rendah Batu 10, skudai..(aku ingat sebab tu sekolah rendah aku)..tempat semua mangsa banjir dipindahkan buat sementara waktu..semua mangsa banjir tinggal di situ selama 3 hari..aku ingat lagi arwah atuk datang bawa makanan dan selimut..hari berikutnya pun arwah atuk datang bawak jemput2 dan nasi..pastu dah habis banjir dan keadaan dah selamat..kami semua dibenarkan pulang kerumah masing2...huhuu..tengok mak mengemas dan membersihkan rumah..penatnyeee..semua baju2terpaksa dibasuh semula..banyak le barang2 rosak..selang sehari..pegawai kesihatan datang untuk membuat pemeriksaan kesihatan..apa lagi kena suntikan le..tapi tak ingat suntikan apa..tapi yang aku ingat abg aku lari dan terjun ikut tingkap sebab nak elak kena enjek..apa le..hahahah..

Ya..Allah semoga mangsa2 banjir diberi kekuatan dan ketabahan dalam menempuh ujian ini..Aamiin..


Baiklah..di sini aku kongsikan beberapa tempahan kek..alhamdullilah dengan rezeki yang Allah beri.. dapatlah aku menyimpan hasil menjual kek dan roti..terima kasih kepada kastemer yang sudi mengorder..dan mempercayai hasil kerja aku..terima kasih sangat2...



kek kawin yang simple..dalam tu kek span coklat layer cheese..



Russian cake..amek gambo dr dalam peti sejuk ni..hehhehe..




snow coklat cheese (kek hantaran untuk bertunang)..kek frozen coklat moist..kek patung frozen







orange moist rich coklat..




red velvet cheese..


carrot walnut cheese cake..

Labels:



Old things | New things