RASA SAYANG
Disclaimer


Perkhidmatan tempahan disediakan.Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, Sila hubungi:

Whatsapp:017-6386256(jamiah)
Facebook:Jamiah Tulisman



Story Owner facebook
Scream Here





Resepi Puding Roti yang sedaaappp...
Saturday 18 January 2014 | 08:06 | 0 comments
Assalammualaikum dan salam ceria..


puding roti baru keluar dari oven
Hari ni nak kongsi satu resepi puding roti yang sangat sedap..puding roti ni lagi sedap bila kita makan bersama sos kastard..memang syioookkk betul bila makan..hehe..Dapat resepi ni dari my resepi..kalau ada lebihan roti yang nak abis tarikh tu cuba lah buat puding roti ni..memang sedap..Tapi kat rumah ni aku jek sorang yang makan..anak2 tak minat pulak puding roti ni..so kalau aku buat mesti esoknya bawa pegi sekolah..dapat le kawan2 makan sama2..aku paling suka kuah sos kastard ni..mmmm mengancam betul..Buat puding roti ni tak susah..senang sangat..sekejap siap..bahan-bahannya pun mudah sangat..

 
sedapnnyerr makan bersama dengan sos kastard..

Mekasih bebanyak buat maya zakry yang share resepi ni..aku share kat sini lak untuk aku senang semak resepi nanti..aku copy paste jek resepi dia..hehe..malas nak taip..

Resepi Puding Roti Sos Kastard..
Sumber : maya_zakry@myresepi.com

Bahan-bahan:

Bahan-bahan ( 1 happy family )

  • Bahan A
  • 500 ml susu segar/fresh milk- aku guna susu cair
  • 8 keping roti (gardenia/high 5)- aku guna 10 keping
  • Bahan B
  • 4 s/b gula halus
  • 2 s/b butter - cairkan sebentar atas api
  • 2 biji telur ayam
  • 1 sudu teh esen vanilla
  • 1 s/b tepung jagung
  • 1 s/b serbuk kayu manis/cinnamon powder *(optional)- aku tak letak..
  • 1 s/b buah pala *(optional)- aku tak letak
  • Bahan C-kuah
  • 1 tin susu cair
  • 2 s/b tepungkastad
  • 2 s/b gula

Cara-cara

  1. Hancurkan /koyakkan roti dan rendam dalam susu 1/2 jam.
  2. Kacau dan gaul rata bahan B. Tuangkan ke dalam loyang bersama dgn bahan A yg telah direndam.
  3. Bakar dalam suhu 180'C selama 30 minit/masak. Biarkan sebentar sebelum disejukkan dlm fridge.
  4. Gaulkan bahan sos kastad dan masakkan diatas api yg sederhana sebentar.
  5. Tuangkan sos diatas puding semasa menghidang.

Labels:



Old things | New things